Wystawa „Kto ty jesteś?” to część akcji społecznej obejmującej wydawnictwo książkowe, działania w Internecie oraz cykl spotkań dla dzieci i młodzieży. Hasła kampanii, autorstwa Joanny Olech, bliskie są idei solidarności, wzajemnego zaufania, szacunku, ekologii, tolerancji, wolontariatu i zaangażowania na rzecz kraju. Opracowanie graficzne Edgara Bąka poszerza znaczenie tekstu i nadaje przekazowi rangę sztuki użytkowej. Całość prowokuje do dyskusji dziecka z dorosłymi - nie tylko o patriotyzmie. Wystawa prezentuje zestaw blisko trzydziestu plakatów, które dzięki prostej ikonografii i bardzo przyjaznym, bezpośrednim tekstom pozwalają w łatwy sposób wytłumaczyć dzieciom pojęcie patriotyzmu i uczą „dobrych nawyków” np.: „Pomagam. Jestem patriotą”, „Zamalowałam wulgarny napis na kamiennicy. Jestem patriotką”.
W czasie trwania wystawy, 11 listopada z okazji Dnia Niepodległości, w Concordia Design odbędą się warsztaty „Niepodległość czyli kreatywny patriotyzm”. Dzieci będą poznawać różne oblicza patriotyzmu i rozmawiać o tym, jak być patriotą na co dzień. Warsztaty są inspirowane wystawą „Kto ty jesteś?”. (Na warsztaty nie obowiązują zapisy, bilet 5zł).
Założeniem akcji "Kto ty jesteś?” jest myśl, że patriotyzm nie powinien być dla dziecka zadaniem ponad siły. Jeśli ma stać się wewnętrznym imperatywem, a nie tylko ozdobnym kotylionem rocznicowym, to poprzez małe odruchy społecznej solidarności, na dziecięcą miarę. Tytuł nawiązuje do „Katechizmu polskiego dziecka” Władysława Bełzy z roku 1901 - popularnego wiersza, recytowanego przez wiele pokoleń.
Idea projektu:„Jak objaśnić dziecku znaczenie abstrakcyjnych terminów? Takich jak na przykład: wierność... respekt... wrażliwość...? Nie ważą i nie pachną, nie mają koloru ani faktury. Możemy je opisać jedynie poprzez przejawy. Przez sposób, w jaki się manifestują. Weźmy patriotyzm. Pojawia się w polu widzenia dziecka w kontekście, który je przerasta, bywa mylący albo wręcz bałamutny. Stereotyp usłużnie podsuwa cierpiętniczo-martyrologiczną interpretację tego słowa. A jako, że dzieciaki - z oczywistych względów - nie dokonują czynów bohaterskich, nie składają ofiary z życia - słowo to staje się abstraktem, sprawą „nie dla dzieci”.
Salwy honorowe, kadzidła i wieńce, jakie towarzyszą celebracji patriotyzmu, przykrywają jego inny, codzienny sens, a mianowicie - współuczestniczenie, współtroskę, współdziałanie na rzecz współdobra. Są to drobne, codzienne akty współodpowiedzialności za kraj. W tak rozumianym patriotyzmie dziecko ma szansę wypełnić cząstkę obywatelskiej misji - ma swój „zagonek” do uprawy, swoją pulę chwalebnych uczynków i dobrych nawyków, które składają się na dobrostan kraju - Joanna Olech.